Då är vi igång!

Tog mig en timmes promenad när jag kom hem från jobbet igår kväll. Sen tog jag en tur till affären för att handla lite nyttigheter. När jag kom hem rensade ut de värsta onyttigheterna ur kylen och köksskåpen, så att inte frestelsen ska bli för stor. Ut med onyttigheter och in med nyttigheter alltså.
"Kommer du inte ur startblocken kommer du inte i mål"
Bra citat. Det gäller alltså att komma igång nu!
Min målbild ut så här:
1. Motionera i någon form minst 5 dagar i veckan. För min del kommer det bli en kombination av innebandy, spinning, promenader och löpning.
2. Plocka bort sötsaker, mackor och det mesta av pasta, ris och potatis.
3. Delmål; orka springa 5 km utan att gå. Just nu är flåset inte på topp, så jag lär få varva promenad med jogging i början.
4. Slutmål: komma i form och må bättre, nå min trivselvikt (= minus 4-5 kg), orka springa en mil utan att gå
5. När jag väl nått målet; häng i och fortsätt!! (Lätt att man släpper efter och trillar tillbaka i gamla vanor)
I mitt fall har jag även ett mål om en månad, då vi åker till Malaga. Vill gärna komma i lite bättre form tills dess! Har några shorts och ett par klänningar som inte sitter så bra i dagsläget...
Hur ser din målbild ut? Hitta din egen!
Har du kommit ur startblocken eller vad krävs för att du ska göra det?
 
//Anna
 
 
Kommentera inlägget här: