Dagens husmorstips mot torra vinterfötter

Jag har fotfobi och tycker att det är äckligt med fötter. Men nu har man ju två som man trots allt behöver i livet, så det är ju bara att göra det bästa av det.Insåg när jag gick barfota idag att fötterna kunde behöva ett uppiggande fotbad. Jag rotade fram mitt gamla fotbad och satte mig å njöt på balkongen i solnedgången. Själva husmorstipset är att ha i grumme såpa i vattnet. Då blir fötterna babymjuka.  Efter att ha mjukat upp dem i såpavattnet och filat så smörjde jag in dem. Redan efter en gång så kändes de mycket bättre.

Tycker man inte att det hjälper kan man ge sig på steg 2 i husmorskuren mot torra fötter. Efter fotbad så gnor man in fötterna i olivolja, trär på 2-liters plastpåsar på varje fot och utanpå det en strumpa. Sen går man och lägger sig så. Om man orkar härda ut hela natten, så kommer fötterna vara mjuka på morgonen. Det kan även funka om man bara "står ut" några timmar.
 

Fotograf; Ludvig Winzell
//Anna
 
.
Kommentera inlägget här: