Glädje och omtanke

"Gör någon glad varje dag, om det så bara är dig själv"
Satt å funderade lite på orden. Det är en ganska bra inställning. Jag försöker att vara omtänksam mot mina medmänniskor. Jag försöker stötta när någon har det tufft, peppa, pigga upp, coacha och få dem att må bra eller utvecklas. Det kan vara en klapp på axeln, skicka ett uppmuntrande paket med posten, hitta på nåt kul, komma med råd, eller bara lyssna. Idag har jag som mål att göra minst två personer i min omgivning extra glada...
Men enligt citatet ovan så kan det också innebära att man gör sig själv glad. Stundtals kan man vara lite dålig på det här med att göra sig själv glad...
Hur ser din dag ut? Har du någon du kommer göra glad?
Gör något som gör dig själv glad! Det kommer förmodligen även glädja din omgivning!
 
Rikard:

Ja men är ju det som är så härligt!!
Om man gör någon glad och får ett tack eller vad fint tillbaka så är det en härlig känsla! Två glada:-)
Idag mailade jag en bild, eller egentligen en lite dikt/ citat till en vän och fick ett "Tusen tack! Så fint! Känner mig hedrad :-) " tillbaka!!

Svar: Precis, Rikard! Jag läste någonstans "Delad glädje ger dubbel glädje, delad sorg ger halv sorg". Man mår ju väldigt bra själv om man lyckas glädja andra!
Det fortsätter vi med!
/Anna
Wila

Sandra :

Om det är Anna som skrivit det här så är du väldigt duktigt på att skapa en guldkant för andra måste jag säga! (Det är säker Marie också men det vet inte jag :)

Svar: Yes, Sandra, det är jag som skrivit. Vad kul att du tycker att jag skapar en guldkant för er runtomkring. Då har jag lyckats!/Anna
Wila

Kommentera inlägget här: