Hur tar man sig i kragen?

Kom precis hem från jobbet. Lite trött, lite hungrig, det är halvmulet, kallt och blåsigt ute. Hur ska jag nu motivera mig att ta mig ut på en motionsrunda? Jo, nu får man kanske tänka morot. Jag försöker tänka känslan av när jag faktiskt är klar och har tagit mig en runda. Den är ju rätt skön. Man är nöjd med sig själv!

Min morot kommer också vara en belöning. Jag kommer krypa ner i ett skönt varmbad.
Vad har du för morot?
En annan morot kan ju vara att man vill komma i form och slippa "stå i vassen" i sommar.

Nähe, nu åker träningskläderna på. Sen återstår det att se om det blir joggning eller en rask promenad.
Ut ska jag i alla fall!
Hoppas att ni får en skön måndagskväll & att ni gör en liten ansträning för att må bra!
 
Kram Anna
Kategori: KOM I FORM Taggar: motivation, ta tag i det;
Kommentera inlägget här: