Rysk rymddiet

För att orka med träningen krävs en bra kosthållning. Beroende på träningens syfte behöver kosten anpassas därefter. Att gå på någon diet är inget vi på WILA rekommenderar, för det är en långvarig förändring som gör skillnaden på sikt. Självklart kan man vara tvungen att styra om kostinnehållet men för att klara en långsiktig förändring finns det ingen snabbfix. Mer kostråd kommer ges på vår blogg men idag låter vi en av våra läsare ge oss sitt tips - Rysk rymddiet.
Detta är inget som vi själva har provat och kan heller inte gå i god för att det fungerar. Vilken diet man än väljer kommer det ge ett resultat. Att följa rutiner är A-O om mål ska uppfyllas. Så om ni är nyfikna på den ryska rymddieten följer en veckas upplägg:
 
Dag 1 MÅNDAG
Frukost Kaffe
Lunch 2 ägg och 1 tomat
Middag 200 g rött kött och grönsallad
   
Dag 2 TISDAG
Frukost Kaffe och 1 rostad brödskiva
Lunch 200 g rött kött och grönsallad
Middag 150 g skinka och 2,8 dl yoghurt
   
Dag 3 ONSDAG
Frukost Kaffe och 1 rostad brödskiva
Lunch Grönsallad, 1 mandarin och 1 tomat
Middag 100 g skinka, fruktsallad och 2 ägg
   
Dag 4 TORSDAG
Frukost Kaffe och 1 rostad brödskiva
Lunch 150 g ost, 1 ägg och 1 morot
Middag Fruktsallad och yoghurt
   
Dag 5 FREDAG
Frukost 150 g skinka och 2,5 dl morötter
Lunch 200 g kokt fisk och 1 tomat
Middag 250 g rött kött
   
Dag 6 LÖRDAG
Frukost Kaffe och 1 rostad brödskiva
Lunch 1/4 ugnsbakad kyckling och citrusfrukter
Middag 2 ägg och 2,8 dl morötter
   
Dag 7 SÖNDAG
Frukost Kaffe och 1 rostad brödskiva
Lunch 200 rött kött och citrusfrukter
Middag Vad som helst som inte överstiger 500 kalorier
Rikard:

Jag har provat!! Det stod att man skulle tappa upp till 8kg. Jag tappade nånstans mellan 4-5 kg på den veckan jag körde!
Man får väl se den som en kickstart, eller om man ska komma i smokingen som hängt och "krympt" i garderoben.
Jag höll mig stenhårt till det som stod i dieten. Inget annat. Syndade inte nånting. Sen försökte jag röra på mig en del oxå. Typ promenader.
Var rätt nöjd med att inte ätit något annat än det som fanns i dieten:-)
Ja jag var sjukt hungrig emellanåt, men ibland var det nästan svårt att få i sig all mat, tex all ost man skulle få i sig!
Som allt annat gäller det ju att tänka sig för även veckan efter dieten är klar.
Men det funkar! Jag körde tillsammans men en vän. Så vi peppade varandra.
Vågar nån mer testa?
Det funkar!! Lovar.

Kommentera inlägget här: