Tänk andra breddgrader

Nu har vi äntligen islossning här uppe i Norden och dagarna blir ljusare och längre. Alla verkar bli mer glada och energin ser ut att komma tillbaka igen hos de människor jag möter.
Men orkar ni inte vänta tills sommarvärmen infinner sig är vårt tips att komma i form på varmare breddgrader. Apollo är ett av de resebolag som erbjuder träningsresor. Just nu kan du välja på att åka till Grekland, Spanien eller Turkiet för att motionera under semestern. Det som erbjuds är lite olika beroende på ort och land men förutom spaanläggningar som finns på samtliga plaster kan man spela golf, gå på yoga och pilates, träna på gym, simma, löpträna, åka wakeboard, cykla, spela paddeltennis och träna i grupp.
För mig är det viktigt med miljöombyte för att få energi, inspiration och motivation. Då behöver inte alla resor nödvändigtvis gå till värmen men får jag själv välja mellan sommar- eller vintersemester så ligger värmen mig närmare.
Vad väljer ni?
/Marie
Rikard:

Så här års känns valet enklare! Börjar bli sjukt trött på kylan o alla vinterkläder.
Väljer en resa söder ut för att kanske få känna värme o se solen och att få tanka lite mänsklig värme. 
Jag har iofs inget emot vintern när det så vackert som det har varit ett tag nu! Dessutom är det myggfritt o pollenfritt:-) Jag var på Påsken ute o gick på isen i gnistrande solsken, målet var en liten ö hyggligt långt ute i Stockholms skärgård. Medhavd matsäck m kaffe, satt o bara tittade... Is norr ut o lite öppet vatten söder ut.. Bilden påminner lite om hur det såg ut där ute mellan is o öppet vatten. Tänkte att "så här skulle man ha det när man har det som sämst"......

Kommentera inlägget här: