UTMANING - HUR MÅNGA GÅNGER TITTAR DU I MOBILEN PER DAG

Blev lite full i skratt när jag läste artikeln om hur många gånger man tittar i mobilen varje dag. Jag skrev ett inlägg i januari om "Hjälp jag är en Iphoneoman". Det är ju helt knäppt hur många gånger man kollar i mobilen varje dag. Har du koll? Hur ofta tittar du i mobilen?
Det sägs att vi tittar i mobilen 150-200 gånger per dag. Helt galet! Det låter verkligen otroligt, men börjar man fundera på hur ofta man kollar mejl, sms, Facebook, Instagram, surfar på något, kollar i kalendern vad man ska komma ihåg och annat, så blir det nog ett helt gäng med gånger. Smartphoneanvändare måste vara klart värst på att använda mobilen. Det är ju heller inte helt ovanligt att man kollar mobilen även när man umgås med andra eller sitter på någon kurs/möte. Man ska liksom bara "ta en titt" eller "jag ska bara...kolla upp en grej". Det är ju bara att erkänna - man kan bli bättre på att inte använda mobilen så frekvent!
Vill du läsa hela artikeln kan du läsa på Telias blogg
Så till utmaningen; Hur många gånger på en dag tittar du i din mobil??
Kategori: Allmänt Taggar: Använda mobilen, Hur många gånger tittar du i mobilen per dag?, Mobilanvändadet;
Linda S:

Blir som sagt lite lätt full i skratt, mobilen är med i alla lägen möten, utbildningar, i soffan hemma och det är spel, insta, sms, mail, FB och en massa annat kul.
Men en sak med mobilen som hjälpte mig att komma igång att röra på mig och faktiskt lägga märke till vad jag egentligen stoppade i min på en dag var apparna "Endomondo" och "ShapeUp"
Endomondo appen talar om hur långt, snabbt och var du springer eller går. Man kan tävla mot sig själv och andra som också har samma app. Det var något som sporrade mig att ha lite koll och att kunna se förbättringar från gång till gång.
ShapeUp appen är enkel och rolig, man skriver in allt man äter och motionerar på en dag så räknar appen snabbt ut hur mycket kolhydrater, proteiner och fett du ätit på en dag. Man fyller även i sin träning och då visar appen exakt hur mycket man har kvar att äta. På så sätt har man koll.!!
Tack för en trevlig blogg!
/Linda

Svar: Bra där Linda! Jag kom fram till i morse att utan min spotifyapp med bra löparmusik och till viss del utan runkeeper skulle jag ha svårt att faktiskt ta mig i kragen och komma ut. Musik är A & O för mig att komma ut å motionera och numera är det bara spotify jag använder.
Wila

Karin:

Jag kanske kollar i mobilen ca 20 - 50 gånger om dagen, jag har inte så stort beroende att titta på sociala sidor osv.
Jag kan vänta tills jag kommer hem så tittar jag igenom dem på datorn. Jag använder inte appar så mycket heller. Det jag använder mobilen till är: kolla på nyheter, sms, mina notiser och ringer, det är det jag gör mest via mobilen.

Marit Johansson:

Nej det vill jag inte veta :) det är hemskt att man kikar i tid och otid, blir fruktansvärt irriterad på mig själv när jag hela tiden håller på. Det är ju bara dumt eftersom det inte är något viktigt som jag pysslar med. Tänker att jag borde ha en vanlig mobil utan surfmöjligheter men det går väl inte backa nu,.

Svar: Jag instämmer! Man är verkligen fast i mobilen, vilket är tragiskt.
Wila

Kommentera inlägget här: