Avkoppling - boktips - Christer Fuglesang, Lars Kepler, Nora Roberts

För mig är det avkoppling att läsa böcker. Det går dock lite i perioder om jag läser böcker eller ej. Vissa perioder läser jag romantiska böcker, andra deckare, ibland faktabaserade böcker eller kanske rentav praktiska.Tänkte idag tipsa om några olika typer av böcker.
 
 Strax innan jul var Christer Fuglesang på Norrköpings Visualiseringscenter för att främst signera sina nya barnböcker om rymden. Min svåger som arbetar där såg till att jag fick ett signerat exemplar av 13 dygn i rymden efter 14 år på jorden som jag gav till min pappa i julklapp. Han tyckte den var jättebra och intressant. När vi åkte på semester för två veckor sedan lånade vi med den och min man sa; "det är den bästa bok jag läst". Även vår 13-åriga son har nu huggit in på boket. Ett bra tips alltså för flera generationer!
 
För er som vill ha en bok med lite romantik och där man bara flyter med så tycker jag att ni ska läsa en Nora Roberts. Dessa går under kategorin chicklit. Jag har läst ett gäng och tycker att exempelvis Doft av Rosor är perfekt om man vill ha lite "tantsnusk". Nora Roberts har även skrivit en serie med bland annat Blå Dahlia och de är lite mer magi och övernaturliga i sin stil.
 
För er som ännu inte läst Lars Keplers böcker så kan de varmt rekommenderas! Maken har sträckläst Hypnotisören och är nu inne på Eldvittnet och tycker att det är väldigt spännande och bra. Han har dock avrått mig från att läsa, då jag inte gillar böcker med "otäcksheter". Ha, ha!

Inget av boktipsen ovan var kanske några nyheter, men har ni inte läst dem så har ni fått lite tips.
Vad tycker ni om för böcker? Har ni några boktips att komma med. Det är dags för mig att införskaffa nya!

Om du inte går till någon bokhandel där du bor och köper boken så finns de här:
Hypnotisören: Bokus Adlibris CdOn
Eldvittnet: Bokus Adlibris CdOn
Doft av rosor: Bokus Adlibris CdOn
13 dygn i rymden efter 14 år på jorden: Adlibris
Kategori: Boktips Taggar: 13 dygn i rymden efter 14 år på jorden, Boktips, Christer Fuglesang, Doft av rosor, Eldvittnet, Hypnotisören, Lars Kepler, Nora Roberts;
Maria:

Tack för tipset om Nora Roberts! Ska ta med den på fjällsemestern.

Kommentera inlägget här: