Hur gammal är du?

Vi och våra tjejkompisar brukar skoja om att vi fyller 27 eller 28 igen å igen...
Kunde inte låta bli att fota den här tjejen när jag var på semester. 
Kul tröja hon har! Man kanske borde trycka upp en sån? Då kan ju folk sluta fundera över hur gammal man är.
Man är inte äldre än man gör sig
I am 28! Klart och tydligt!
Vilken är den optimala åldern?? Finns den?
 
Rikard:

Intressant med åldrar!
Jag och två kompisar var ute och åt lunch på en pizzeria i stan, och så blev det tal om tjejen i sällskapets ålder. Killen, vi kan kalla honom göteborgaren försökte sig på en gissning om tjejens ålder, och relaterade till en annan gemensam kvinnlig bekant. Göteborgaren säger att, ”du ela 42 -43 nånting!! Tjejen som egentligen var närmare 30 än 40 blev märkbart irriterad, eller förvånad, kanske är mer rätt sagt;-) ”menar du att jag skulle vara äldre än Du”, sa hon till göteborgaren!! Då visade det sig att göteborgaren och en kompis till honom hade resonerat sig fram till detta;-)
Göteborgaren skulle väl just fylla 40 och undertecknad var också i 40 årsåldern (49) alltså ;-) Göteborgarens försök till att ”rädda” den uppkomna situationen gjorde väl inte saken bättre. Jag var tvungen att bryta in och säga att vårt lunchsällskap knappt såg ut som 28!
Till mig brukar dom säga att jag uppför mig som ett barn…… Och när vi är ute och festar uppnår jag en mental ålder som motsvarar en tonåring, åtminstone…..
Och för att svar på din fråga: 28 såklart, eller 50+ för då får man göra som man vill;-) (det trodde en helt annan kompis iaf) Så fel hon hade ,-)

Kommentera inlägget här: