Melodifestivalen deltävling 3

Nu har jag gjort något man aldrig ska göra. Jag har "tjuvöppnat julklapparna innan julafton", dvs tjuvlyssnat på bidragen till kvällens deltävling på SVT. Det verkar verkligen vara högt och lågt, vanligt och ovanligt, tempo och långsamt...ja, en mix av allt. Det är väl precis vad arrangörerna vill.
Ett par saker slog mig.
Tjuvlyssna på Martin Rolinskis låt här. Den påminner mig en en discodänga från min uppväxt, nämligen Cheri Cheri Lady med Modern Talking från 1985. Ja, jisses, 1985 var inte igår. Jag gick i klass 4 och drog på mig svarta skipants, cerice blank blus och ett par ljusblå seglarskor innan jag traskade iväg till mellanstadiediscot i skolans matsal...=)
Det kanske bara är jag som slogs av att låtarna påminde om varandra? Martins låt är ganska bra tyckte jag.
I övrigt blandad kompott. Men vad är det för låt som herrkvartetten fått till?? Claes Malmberg. Tommy Körberg Johan Rabues och Mats Ronander har visserligen kul på scen själva, men det räcker inte...
Jag tippar på Martin och Amanada ikväll, men man vet ju aldrig. Hur ser oddsen ut? Läs mer på Aftonbladet här.
Vi får se vad kvällens spektakel bjuder på...
Nu ska jag fundera på vad jag ska bjuda på till kvällen. Brorsan är på besök och han brukar ta på sig matlagningen och han är världens bästa kock! Funderar på om jag ska ta mig an kvällens schlagerdrink? Hittade recept på IcaKuriren. Frågan är om jag ska välja veckans kärleksinspirerade drink eller en gammal hederlig mojito? Det får en skön sommarkänsla! Köpte fuskvarianten Bacardi Mojito när jag var ute å reste. Gjorde sån drink i somras och har för mig att den blev helt Ok. Blandade i lite sprite, mynta och lime + is med bacardin.
/Anna
Kommentera inlägget här: