Svisch - så var man tonårsmorsa

Ja, vart tog åren vägen? Idag fyller vår äldsta son 13 år. Helt plöstligt är man mamma till en tonåring. Känns lite läskigt vad de närmsta åren har att bjuda på. Tonåren kan ju bli lite turbulenta. Sonen har ordning på sig, så jag tror och hoppas att det ska gå jättebra. Jag tror faktiskt inte att jag var jättebesvärlig själv som tonåring, men visst minns jag hur jag stampade i trappen och smällde i dörren, när jag rök ihop med mina föräldrar. Stackars mamma, hon fick sig nog några skopor. Vi får se om det blir så här här hemma föramöver;
 
Åh, vad händer om arga mamman kommer hem och det ser ut som ovan? Jo, hon ger sig på samtliga familjemedlemmar...=) De har det inte lätt karlarna!
Bild från Ensamma mamman av Cecilia Torudd. Hennes böcker kan köpas på Adlibris, CDON.com och på Bokus; Ensamma mamman och annat kul och tänkvärt / Del 5 (inbunden)

GRATTIS TILL MIN 13-ÅRING PÅ FÖDELSEDAGEN!
Snart blir det frukost på sängen a la special.
Kommentera inlägget här: