Veckans EGOBOOST

Vissa dagar känner man att allt går trögt. Det kan vara på jobbet, hemma, med träningen, med motivationen, något projekt, en relation eller vad som helst. För min del har det varit lite småtrögt på diverse fronter. Lite tufft att reda ut allt på jobbet, vintertugnt och minimalt med motion. Då kan det sitta perfekt med lite egoboost.
I veckan blev jag för första gången i mitt liv kontaktad av en headhunter. Det känns ju riktigt gött att nån letat rätt på mig och undrar om jag är intresserad av arbete. Nu är det dock inte aktuellt, då det innebar en flytt...utomlands. Men ändå! Kul att få lite uppmärksamhet!
Veckans andra egoboost vet jag inte hur jag ska tolka. Jag och en vän gick i ett parkeringshus som var precis tomt, förutom att vi gick där, så fanns det bara en bil som var påväg ut. Bilen körs av en man. Han stirrar så pass mycket på oss, så han kör in i en pelare. Ingen skadade sig, men hans bil var repad och intryckt på hela sidan. He, he! Lite kul faktiskt, även om det var synd om honom.
Bestämde mig i början av veckan att det var dags att klä sig färgstarkt och sätta full fart mot våren. Fick höra av många kollegor att jag piggade upp och såg vårfräsch ut.
Det är de små sakerna som sägs eller görs, som kan göra att en nedåtgående spiral vänds uppåt.
 Nu ska Egot ta å ta tag i städning och tvättning, för att inte helt sväva i det blå! Hittade listan ovan på "Things I´m good at" och log lite för mig själv. Gör man bara så där, så kan nog alla fylla sin lista! Det är bara att va lite kreativ. Nu kanske inte jag skulle välja att gå omkring i en sådan här T-shirt, men jag tror att alla har en tendens att vara alltför självkritiska och fokuser på det som man anser sig inte vara allt för bra på istället för att tänka på allt man ÄR BRA PÅ. Nä, nu får vi slänga bort jantelagen ett tag och njuta av att det är lördag och att vi är GRYMT BRA!
T-shirt kommer från www.spreadshirt.com
Listan kommer från http://30daysoflists.com/
/Anna 
Kommentera inlägget här: