Yrkesrollsbeskrivning

Det är väldigt vanligt på dagens arbetsplatser att man ska ha yrkesrollsbeskrivningar. På både gott och ont. Fördelen är att man som anställd klart och tydligt får veta sina arbetsuppgifter. Nackdelen tycker jag kan vara att det blir lite stelt och oflexibelt. Igår kväll tittade jag på Grammisgalan. Satt leende å tänkte för mig själv; Hur såg yrkesrollsbeskrivningen ut för "studiovärdarna" på gårdagens Grammis??
Bild hämtad från gårdagskvällens Grammis på SVT.

YRKESROLLSBESKRIVNING STUDIOVÄRD; "I rollen ingår att på ett graciöst och mystiskt sätt lotsa artister och prisutdelare iklädd cerise trikåoverall, med underliga huvudbonader och matchande naturliga bokstäver på... magen. Du bör vara flexibel, öppen för nya utmaningar och förmågan att tänka outside of the box. Meriterande kvalifikationer; erfarenhet från yttre Cosmos"
Ja, det gäller att sticka ut, så det inte blir mellanmöjlk av allting. Det finns uppenbarligen inga gränser för fantasin och kreativiteten. Ju mer konstigheter desto bättre...tydligen.
Nu är det tantvarning på mina uttalanden märker jag. Det var även tantvarning igår kväll när vi tittade på Grammisgalan. Det var många bidrag som jag aldrig hört eller som jag aldrig skulle vilja höra...
"Det var mycket moderniteter

//Tant Anna
Dock vill jag påpeka att jag inte är tillräckligt mycket tant för att gilla varken Tommy Körberg eller Kalle Moraeus
Kategori: Övrigt Taggar: Grammisgalan, Yrkesroll;
Kommentera inlägget här: