Att hitta rätta känslan

Konstigt att jag alltid kommer på så många bra saker att göra istället för det jag egentligen borde göra. Till och med dammsugaren eller tvätten kan komma före det som står överst på listan. Men jag tror det handlar om att komma i rätt sinnesstämning.
För att jag ska kunna producera har jag kommit fram till att mitt undermedvetna behöver tid för att processa. Då, när jag slutligen sätter mig med arbetsuppgiften, känns det som att mina idéer har mognat och jag är som mest produktiv.
Känner ni igen er? Vad gör ni för att hitta den rätta känslan?
Själv blir det en tur på längdskidor idag för att hitta min produktiva ådra!
Anna Granér :

Åh, vad härligt det låter att ge sig ut på en skidtur. Jag har inte ens ett par. Får nog kolla på blocket å se om jag hittar ett par beg. Ha en fortsatt fin söndag!

Hälsningar från ett gråmulet Göteborg!
- Anna

Svar: Det var riktigt skönt att få staka sig fram i skidspåren, med betoning på STAKA:)Lite dåligt glid där det nästan tog stopp i nerförsbackarna. Det positiva var väl att jag slapp bakhalt i uppförsbackarna. Hoppas du hittar några skidor på blocket.
kram Marie
PS. Kom ihåg att fråga om glidet innan du slår till:)
Wila

Petra:

Nya skidorna är ju gjorda så att man slipper valla vid normalt före o om man inte har så stora krav.
Gav mig ut med Emil på ett fyspass på längdskidorna för några helger sen och det var första riktiga skidturen sen de åkt korta lopp på mellanstadiet. Konstigt nog klarade han backarna galant, då spåret både gick i skogen o på gärden, men på rakorna lyckades han med riktiga vurpor. Jag fick hålla takten åt honom o trots det kunde det dra iväg o han föll plakat. Magen fick träning av alla skratt. Han kämpade dock på bra o vi tog 2 varv så vi va nog ändå ute en timme. Hoppas det blir en ny tur snart igen!

Svar: Bra jobbat Petra och Emil. Skidor är en väldigt effektiv träningsform för konditionen och även koordinationen:)
Wila

Kommentera inlägget här: