Det är sunt att vara sjuk ibland

Efter många hälsokurer och stort intag av frukt & grönt får jag här med erkänna mig besegrad. Med sprängade huvudvärk och knastrande bihålor samt lite feber tog jag mig till slut till läkaren. Där konstaterades bihåleinflammation (vilket min självställda diagnos också löd). Tio dagars intag av antibiotika ska väl förhoppningsvis göra susen:)
Så nu blir det att förebygga magfloran med fil innehållande acidophilus. Om man inte tycker om det i flytande form går det faktiskt att finna dessa vänliga magbakterier i tablettform.
När är det egentligen läge för att vara sjuk? Själv har jag aldrig hittat den luckan i min kalender. Men om vi ska tänka positivt så kan det ibland vara sunt att vara sjuk. För då kan man alltid uppskatta friskheten som man ibland tar för givet!
/Marie
 
Kommentera inlägget här: