Kämpa, Kämpa!

 
 
Som jag skrev för drygt en vecka sen är det läge med en omstart med träningen. Semester, fika, grillat, goda såser och vin i kombination med väldigt lite motion är inte det bästa för att vara i form.
Ikväll hade jag gärna bara suttit i soffan med en smågodispåse under en filt. Jag bestämde mig dock för att det var ok att äta lite godis om jag först sprang 5 km. Det är ju inte helt lätt att motivera sig att ge sig ut när regnet hänger i luften, men har man väl bestämt sig så går det bra!
Det var inte i nåt rasande tempo precis, men jag sprang 5 km utan att gå. Någon risk för att jag skulle spräcka hastighetsgränsen fanns inte =)
 
Efter halva sträckan började det regna, men det var faktiskt bara skönt. Efter 5 km var jag trött, genomsvett & eldröd i ansiktet. Efter löpningen var det riktigt gött med ett svalkande dopp.
 
Nöjd med att jag faktiskt tog i mig i kragen, trots att soffan lockade! Skönt! Regnet tilltar och nu ska jag unna mig lite belöning; lite grillat såklart! =)
Hur går det för er? Lyckas ni hålla er i form på semestern? Vad motiverar?
Anna
 
 
 
Kategori: Allmänt, KOM I FORM; Taggar: Komma i form, Ta sig i kragen, bestämma sig, motivation;
Rikard:

Rund är oxå en form😊
Håller formen tack vare många fester o häng i baren! Och för att kompensera detta leverne så blir det långa promenader och målning av sommarstugan! Inatt har det regnat lite så nu hoppas vi att svamparna i skogen ska komma tillbaka. Oxå ett härligt sätt att röra på sig!
Kärleken är väl den största motivationen!

Svar: Absolut - rund är också en form! 😄Det viktiga är att man hittar en form man trivs med!
Låter som att du har roat dig i sommar och det är ju också viktigt i livet.
Promenader & målning är väl ett jättebra kompensation!
Jag hoppas också på mycket svamp nu efter regnandet!
Kärlek = Motivation
Låter nice! ❤
Wila

Rikard:

The best is yet to come!

Kommentera inlägget här: