Kokos - kokosvatten - kokosolja

Hade tänkt skriva ett inlägg om hur bra det är med kokos. Jag satt nämligen och läste en artikel i en tidning om fotomodellen Marita Karlsson. När jag läste om henne och såg hur snygg hon var så traskade jag iväg och köpte det hon tipsade om, i hopp om att bli snygg, fast i hullet, välmående och som en nyponros i hyn.
Ha, ha, så korkat!
I alla fall så tipsar hon om att man ska smörja in sig med rå kallpressad ekologisk kokosolja extra virgin. Jag slog till direkt på en burk för ca 50 kr, "billigt mirakelmedel" tänkte jag. Jodå, nu är det provat. Tycker i och för sig att det känns bra i hyn, men det luktar ju lite sliskigt. Har väl i ärlighetens namn inte märkt nån större skillnad heller. Hyn är lika dallrig som innan...
 
 
Jo, så skulle man ju även dricka kokosvatten. Efter att jag sett en reklam om det, så slog jag till även på det. Två varianter dessutom, för att verkligen testa och förhoppningsvis bli fräsch och fin. 
Hualigen, säger jag! Det där var INTE gott! Man kanske ska tänka att "ska man vara fin får man lida pin"?! Tack, men nej tack, säger jag till Pauluns Kokosvatten.
Kokosvatten ingen höjdare!
Jag tror att jag fortsätter vara mitt vanliga jag! Men nu har jag i alla fall testat!
 /Anna
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: Kokosolja, Paulúns Kokosvatten;
Kommentera inlägget här: