Premiär för kantareller

På dagens löpartur i skogen hittade jag mina första kantareller för året. Skogens guld gömde sig utmed skogsstigen under lite barr och mossa. Nu får det bli en smarrig kantarellmacka till kvällsmat. Man kanske inte blir proppmätt av mängden kantareller, men det ska bli himla gott.
 
Kategori: Allmänt Taggar: kantareller
Anna:

Men, är det inte ovanligt tidigt för kantareller? Men inte mig emot, får oxå kika när jag är ute nästa gång. :)

Allt gott!
Anna i

Svar: Har man tur kan man hitta kantareller runt midsommar här i Östergötland. Jag vet att jag plockade i början av juni även förra året. Kantareller är bland det bästa jag vet. När jag hittar lite mer ska jag blogga om några smarriga kantarellrecpet som jag gillar.
Wila

Anders:

Det såg gott ut! Tänk att kantarellerna redan är här!

Trelleborg Rostock:

Härligt med kantareller. Fick inspiration att gå ut att leta lite ikväll redan! :)

Svar: Det är inte mycket som går upp mot kantareller!Min favorit; http://wila.nu/2013/june/kantarellmacka-special-min-absoluta-favorit-2.html
Wila

Kommentera inlägget här: