Sju sorters blommor under kudden

 
Nu har jag och min barndomsvän gjort precis som när vi var små; plockat sju sorters blommor som vi ska lägga under kudden. Då ska man enligt sägen drömma om prinsen...
Vi hittade; lupin, prästkrage, rödklöver, vitklöver, smörblomma, gökärt, kärringtand, skogskovall, kråkvicker...
Vi fick leta fram morfars gamla Flora för att komma på vissa namn.
Nu ska det bli spännande att se vem vi kommer drömma om...=)
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: Sju sorters blommor under kudden
Anna Granér:

Vad drömde ni? ;)

Svar: he, he! Det blev inte särskilt romantiskt. Jag drömde om offentliga upphandlingar...Torrare än så blir det inte =)Min kompis 7-åringa dotter sa på morgonen; "Jag tänker slänga de här blommorna, för jag drömde ändå inte om nån kille. Jag kommer inte ihåg NÅNTING av vad jag drömde! Det här funkar ju inte..."
=)
Wila

Kommentera inlägget här: