Då har man gått in i väggen

Bokstavligt talat gick jag in i väggen igår. Eller som vi säger i släkten; "Jag har gjort en Dagmar".
Uttrycket kommer från att min farmor Dagmar jämt snubblat och gjort klantiga saker. Klantigt var bara förnamnet på det jag gjorde. Jag var i ett varuhus och skulle gå ut ur en butik. Samtidigt håller jag på och skriver ett sms. PANG!

Jag har lyckats krascha in med min panna i ett skytlfönster. Personal och andra kunder tittar oroligt på mig. Jag skäms och säger "det är ingen fara med mig". Skyltfönstret vibrerar och skallrar av smällen och jag inser att det verkligen var en rejäl smäll. Pannan ömsom värker ömsom är bortdomnad. Jag går snabbt därifrån med rosiga kinder. "Hoppas ingen såg!" tänkte jag. Troligt!
Jag tycker att folk tittar konstigt på mig och får för mig att det kanske rinner blod från pannan. Jag söker upp en spegel i en butik, men ser till min lättnad att jag inte har blodvite, men dock en röd bulle i pannan. Snyggt! Bra jobbat Anna!
Jag får väl gå omkring med en skämskudde på jobbet idag, så att ingen ser...
Näevars, det syns inte så mycket idag. Pinsamt och klantigt var det i alla fall. Jag bjuder kanske med den här historien på dagens första leende hos nån där ute.
BILDEN överst kommer inte från det skyltfönster jag dundrade in i igår. Som tur är, för det hade blivit dyrt förmodligen. Jag tog bilden när vi var i NY i höstas, men det var den enda bild jag hade på ett skylfönster...=)
Ha en skön måndag!
/Anna
PS Den här veckan har bara 4 arbetsdagar och nästa också. Skönt med lite kortveckor ibland! DS
Kategori: Taggar: Klantigt, gå in i väggen;
Rikard:

Vi får glädjas över att du inte körde bil och messade samtidigt !!!

Kommentera inlägget här: