Dax för nya utmaningar

Blir ni som jag inspirerad över att se våra svenska elitidrottare prestera och leverera medaljer i mästerskap?
Även om man inte är på elitnivå längre är mål viktigt för mig för att jag ska kunna hitta movitation och ha något att jobba mot. Träning har alltid funnits i mitt liv på något sätt men då har det också funnits ett mål att jobba mot. Även om motion är bra för hälsan, vilket vi alla vet, så räcker inte den sporren för att jag ska genomföra kontinuerlig träning. Men genom att sätta mål blir träningen mer meningsfull och det kräver disciplin för att lyckas nå det man tänkt sig.
Vad har ni för mål och utmaningar 2013?
När jag var yngre åkte jag mycket längdskidor så efter att ha sett både skid-VM och Vasaloppet har jag funderat och kommit fram till att mitt nästa mål är att ställa upp i tjejvasan 2014.
Men mål behöver inte alltid vara att tävla i någon idrott. Det kan tex vara att bestiga ett berg, genomföra en resa, uppfinna något nytt eller starta eget företag. Listan kan göras lång.
Om ni vill inspireras av olika motionslopp är www.loppen.se en väldigt bra sida.
Den enda som hindrar dig från att uppfylla din dröm är du!
Lycka till!
/Marie
Rikard:

Nä jag kan inte säga att jag blir inspirerad av att se en elitidrottare, snarare att jag inser min begränsning. Men jag kan bli lite rörd när jag ser dom tex på prispallen, och förstår kanske deras prestation...

Fick faktiskt frågan för ett tag sedan vad jag hade för drömmar. Men hade inget bra svar på det... Något som ska bestigas, övervinnas eller upplevas eller utföras... Nä tråkigt nog fanns det inte något då som jag kunde uttala iaf. Så nu focuserar ja på att hitta min dröm! Det är bara så fantastiskt mycket vardag som kommer emellan bara och sätter sig på tvären. Men jag kan vara ganska nöjd med små vardaghändelser också! och det känns bra! Var tex på Champagneprovning igårkväll med några kollegor, och det var riktigt trevligt och gott :-)

Svar: Vad hade du för drömmar som barn?Jag blir precis som du också rörd över deras prestation för man vet hur mycket svett och tårar som ligger bakom medaljerna!
Wila

Rikard:

Vad jag mins hade jag två drömmar. Att få bada i pengar som Joakim von Anka, och att bli arkeolog.
Jag har inte fått uppfylla min dröm att bli arkeolog.
heller ;-)

Svar: Ha, ha! Vad kul! Min dröm var också att bli arkeolog. Jag och två kompisar gick ut i en fårhage en gång och hittade ett stenrös, där vi hittade lite gamla porslinsskärvor. Vi hämtade diverse penslar och satte igång med vår "utgrävning av fornfynd". Det var delar av en trasig kaffekopp. Vi gick hem till våra föräldrar eld och lågor och tänkte att vi verkligen hittat ett stort fynd från medeltiden. Min pappa fick dock fort ner oss på jorden och sa att det nog bara var bonden som tappat sin kaffekopp där för nåt år sen. Så var det med den drömmen.../Anna
Wila

Kommentera inlägget här: