Gör personliga inredningstetaljer

För fem år sedan byggde vi vårt hus. Både maken och jag gillar att göra lite annorlunda grejer. Vi valde därför att rita vårt eget hus. Det kanske jag berättar mer om en annan gång. Nu tänkte jag bara tipsa om lite personliga inredningsdetaljer som man kan göra, utan alltför stor ansträngning.

Första bilden är vår personliga entrématta med familjemedlemmarnas namn på.
Kul idé tyckte vi...

Min farfar var fotograf och jag valde att använda en av hans gamla bilder
för att trycka upp den här bilden på någon form av canvastyg.
Det är ett foto över en av Norrköpings promenader.


I vårt TV-rum ville vi ha lite lila inredningsdetaljer. Kuddar, matta och något mer.
Jag hittade ingen tavla som passade och gjorde istället vår egen.
Ta ett eget motiv eller sök rätt på något på nätet.
En snygg bild på en orkidé trycktes upp på Canvastyg på träram.

Vi ville göra något kul i änden på "korridoren" ut mot gästrum & tvättstuga.
Vi snickrade en nisch och sågade till ett träd som passade in i nischen.
Bakom själva trädet sitter en ljusslang.
 
Det var dagens fyra inredningstips. Nya kreativa idéer har fötts och jag kanske återkommer snart igen!
Har ni några roliga inredningsidéer att dela med er av?

/Anna
 
 
Ann-Sofie G:

Hej! Vilken snygg matta! En sån skulle jag verkligen också vilja ha;=) Undrar bara var du beställt den? Å i vilken prisklass var mattan?

Svar: Vi beställde den från Mattab (http://www.mattab.se/). De gör entrémattor till företag bland annat, så det är riktigt bra mattor. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad vi gav för mattan. Det fanns några olika storlekar att välja på. Vi har en rätt stor hall och valde en stor matta. Den fångar upp smuts väldigt bra!
Wila

Kommentera inlägget här: