Melodifestivalsklassiker 3 - året är 1986

Surfade runt lite och stannade upp på 1986. Med på listan fanns många låtar jag minns från förr. 1986 gick jag i 4:an. På musiklektionen närmast efter melodifestivalen fick vi alltid rösta på låtarna och se vilken låt som vann enligt vår klass. Jag tyckte att "E de det här du kallar kärlek" var bäst, men det var inte särskilt coolt. Man skulle rösta på Style. Nu inser jag att jag skulle nog kunna sätta på flera av dessa låtar i en liten nostalgikavalkad. Tror att jag skulle kunna sjunga med i 5-6 låtar av dessa.
Vilken var din favorit?
När jag surfade runt hittade jag fina bilder från 1986 på Svt. Titta å minns! Men var det bättre förr?
Christer Sandelin, Gigi Hamilton, Anna Book, Lena Philipsson, Nanne Grönvall...






 

Här kommer några av låtarna:
 
 
 
PS. Röstningen är avslutad...DS
/Anna
Kommentera inlägget här: