Ta sig i kragen!

Dags att ta sig ur vinterdvalan. På vinterhalvåret går jag verkligen i dvala. Det blir på något vis lätt att skylla på att det är svårt att träna. Jag bor ju på landet där möjligheterna är obefintliga för gym och annat och det är mörkt och halt ute om kvällarna. Dessutom är det som att jag moffsar i mig mer på vintern. Man är liksom "värd att unna sig" något gott i vintermörkret. Självklart ska man unna sig, men för min del kan det bli lite mycket "unna".
I helgen blev det exempelvis två besök på Mc Donalds när vi var på resande fot med 6 barn. Snabbt och smidigt fick gå före krångligheten att med 12 personer traska runt i Stockholms innerstad för att leta bra matställe. Efter helgen kände jag mig verkligen som bilden bredvid.
Det handlar inte om kilon, utan själva känslan att man är proppmätt, eller som jag brukar säga äckelmätt. Nu känner jag att det är dags att ta mig ur dvalan. Förra årets vårgarderob kommer jag nog inte i. Nu får gärna våren komma, så att det blir lättare att komma igång att röra på sig. Man mår faktiskt mycket bättre när man dels får lite luft efter en dag på kontor och dels när man kommer igång med motion. På våren är det som att kroppen vill komma ut å röra på sig. 
VÅREN; DU VÄLKOMMEN HIT!
Kommentera inlägget här: