choklad - rena drömmen

Jag måste bara tipsa er chokladälskare...

Härom dagen gjorde jag ett studiebesök i en pralinverkstad som gör handgjorda chokladpraliner. Jag vill gärna tipsa om Cacaobönorna på Djurgårdsgatan 37 i Linköping.
Det är en liten charmig butik där du kan köpa handgjorda chokladpraliner, tryfflar, gräddkolor som de säljer i olika presentförpackningar. Pralinerna till höger är de som jag köpte. Några gav jag bort och några smaskade jag i mig själv...=)
Jag fick dels se hur de tillverkar dem, men även smaka godsakerna. En av mina favoriter är chilitryffeln. Gott till kaffet! Ska du bjuda på fredagsfika på jobbet eller bara ha nåt litet till dessert så passar det här perfekt! Kanske en gå-bort-present eller något för företagaren att ge till kunder?
En annan kul grej som de hade var att man kan boka in sig med en liten grupp (jobbet, tjejgänget, möhippan osv) och gå en kurs i pralintillverkning.
Mer info hittar du här.

//Anna
 
Helén i Vilrummet:

Tack för titten hos mig :-)
Jag jobbar inte så långt från Cacaobönorna så det blir turer där med jämna mellanrum :-)

Kram Helén

Kommentera inlägget här: