Drömboken - bild 1

Förra veckan skrev jag ett inlägg om att tydliggöra sina mål i en drömbok. Har ni köpt boken än och vad har ni i så fall klistrat in för bilder?
Själv stimuleras jag av att upptäcka nya platser. För ett tag sedan var jag på ett födelsedagskalas och blev grymt inspirerad över en väns resa till St Vincent, Grenadinerna och Dominica. Det var enligt honom en fantastisk upplevelse, om man nu gillar natur och hikeäventyr.
Så mina första bilder i min drömbok är mitt resemål; Karibien!
Resan går att göra på flera olika sätt. Dels kan man flyga ner till en av öarna och sedan båtluffa själv men min resa i Karibiens övärld lutar åt en lyxkryssning. Har tittat på flera alternativ av rederier och har ännu inte bestämt mig vilken utav dom som blir bäst. Däremot kommer resan ske någon gång i början av 2014.
Så har ni läsare några heta tips om vilka öar eller rederier som ni kan rekommendera tas de tacksamt emot!
Tillbaka till drömboken, för mina första bilder över mitt resemål innebär flera saker. Dels behöver jag spara pengar och semesterdagar, sedan är en av de största drivkrafterna att komma i form. Det är lite svårt att gömma sig i vassen uppe på soldäck:)
Men framför allt så är mitt resemål en stor energigivare och när vintern är som kallast och mörkast behöver jag en stor D-vitamininjicering - det tror jag Karibiens sol kommer ge mig!
/Marie
 
Kommentera inlägget här: