Hur tänkte du nu?

Idag for vi runt på diverse elektronikföretag för att i ren panik införskaffa en ny diskmaskin. Den vi haft i fem år har havererat och ingen i familjen är särskilt sugen på att diska för hand.
I vilket fall som helst, så när vi kliver in på en av de största kedjorna så möts vi av en skylt "Du har väl inte glömt mors dag på söndag?" Ja, jag vet inte vad jag ska säga om detta erbjudande, men jag kan med största sannolikhet gissa att det är en man som kommit på det här fina pangerbjudandet till mors dag. Med tanke på vad jag skrev härom dagen om present till Mors Dag, så tror jag inte att idékläckaren riktigt förstått vad vi kvinnor vill ha. Det är i alla fall inte extremt många som skulle bli jätteglada för att få en eltandborste...
 
Med lite god vilja kan man tänka att det är omtänksamt att ens barn/man/sambo (eller vem som stått för inköpet) köpt något bra för tänderna, men jag tror ändå att det vara en promille som skulle föredra en eltandborste i present framför en ansiktsbehandling, en middag, en blombukett eller ett smycke...=)

Även om jag är nöjd med min eltandborste, så är det inget jag vill ha i present, utan något praktiskt som man köper ändå. INTE som present.
Till marknadsföraren; Hur tänkte du nu?

/Anna
Anonym:

Enkelt svar: deras jobb är att tänka i kronor och ören till vilket pris som helst. Även om kök- eller vitvaror inte är romantiska och från hjärtat hämtade presenter är det säkert en och annan som går på detta. Till dess - diska för hand, ingen dör av det.

Svar: Självklart kronor och ören. Jag tänkte bara att de kanske hade något roligare än eltandborstar att marknadsföra till Mors Dag? Några meter bort i skymundan fanns exempelvis smartboxkit med olika upplevelser. Kanske inte helt fantasifullt, men ändå lite åt rätt håll. Enligt mig.De har förmodligen sålt ett gäng eltandborstar under helgen och mer eller mindre lyckliga mammor har blivit en eltandborste rikare. Personligen hade jag föredragit Clarence förslag framför tandborsten.
Diskat för hand har vi gjort i 36 år i sommarstugan. En del tycker det är avkopplande, men jag tillhör inte den den skaran. Framförallt inte när vi många gånger är 10-15 personer. Det inhandlades en ny diskmaskin, men på ett mindre företag där man fick lite mer personlig service. Husfriden är säkrad...=)
Wila

Kommentera inlägget här: