Kurs i kindpussar

Ja, det hade jag behövt gå, det blev jag varse igår.Jag har tillbringat ett par intressanta dagar med personer från andra europeiska länder i ett EU-projekt i ett par dagar. Jag borde givetvis kollat upp vad som gäller med kindpussar. Det där är varken något jag känner mig bekväm med eller något som jag riktigt har kunskap om. Jag fick lite småpanik när jag insåg att här ska pussas med alla när vi tog farväl. "Jaha, hur är det nu? Är det höger, vänster, höger eller tvärt om. Tror att jag hört att man i vissa länder kör två gånger, medan andra kör tre gånger...Hjälp, hur ska det vara!?" Dessa tankar for runt i mitt huvud. Jag klarade av de första ganska skapligt, men sen fick jag kortslutning när det var dags för kindpussar med en rejäl kvinna från Rumänien. Givetvis tog jag fel håll och det höll på att bli en puss på munnen istället. Ja, men nu har jag lärt mig att inför internationella möten, så ska jag läsa på hur dessa kindpussar ska gå till! Man lär så länge man lever...

/Anna
Kategori: Allmänt Taggar: internationella möten, kindpussar;
Kommentera inlägget här: