Storstadsbesök

Det finns många härliga storstäder att besöka. Denna helg spenderade jag i vår huvudstad, Stockholm, vilket blir mer och mer en av mina favoritstäder. Igår sågs musikalen Jesus Christ Superstar, tyvärr uppfylldes inte mina förväntningar men andra akten gjorde ändå att den får ett godkänt betyg av mig. Den största besvikelsen var Ola Salo, för hans röst höll inte måttet - det lät som att han hade sjungit slut på rösten...
Idag har vi bara strosat runt på söder och insupit storstadslivets puls. Utsiktsplatsen från Per Anders Fogelströms Terass är helt underbar, speciellt när Stockholmsvädret visar sig från sin bästa sida. Nästa gång får det bli en tur till Gröna Lund. Årets nya åkattraktion är den snurrande hänggungan som min dotter vill åka men det får nog bli utan mig...
Snart börjar även denna helg lida mot sitt slut men det känns faktiskt helt okej. En helg som denna är mitt sätt att fylla på med ny energi!
Vilka städer är era favoriter?
/Marie
Rikard:

Stockholm i mitt hjärta! Måste få säga att min hemstad är den bästa! Så vacker med allt vatten som ramar in denna vackra stad!
Sen var jag i Rom i höstas och dit återvänder jag gärna med ett par bekväma promenadskor! Fanns så mycket att titta på och så mycket gott att äta:-) Storslaget och imponerande!

Svar: Ja, det är något visst när en stad inramas av vatten. Nu gör ju inte Rom det men är även den staden en av mina favoriter. Precis som du säger finns det så mycket att titta på. Och utbudet av restauranger, pubar, butiker och vackra byggnader finns i både Stockholm och Rom. Promenadskor rekommenderas!
Wila

Kommentera inlägget här: