Tacksamhet

Ibland blir jag nästan lite religiös. Att få vakna med solens strålar som letar sin in genom persiennerna, höra fåglarna kvittra sin morgonsång, att se blommornas alla härliga färger i rabatten och bara höra tystnaden utanför fönstret. Idag blir en fin dag! Idag känner jag mig tacksam över att få stiga upp och veta att jag har ett jobb att gå till, träffa mina underbara kollegor och få skratta tillsammans. Vad känner ni för tacksamhet?
Nu tror jag inte på någon Gud utan livet blir vad jag själv gör det till. Vi är själva ansvariga för våra handlingar. Det är min filosofi men alla har vi rätten att tro på något större.
Tänkte avsluta med några textrader som sammanfattar min måndagsmorgon:
Tänk att få vakna tidigt en morgon
Utan att sakna natten som var
Jag älskar livet som jag har skapat
Tack mor och far för livet ni gav
/Marie
Kommentera inlägget här: