Till alla er där ute som har en mamma att visa lite omtänksamhet mot

På söndag är det mors dagoch jag tänkte hjälpa er lite på traven. Kanske främst riktar jag mig till er män som läser och tycker att det är svårt med presenter. Det jag vill klargöra är att ni dels bör ge er egen mor något för att visa uppskattning, men även tänka på att era barn har en mor, som skulle bli glad för lite ompyssling eller ett litet paket.
Nu förstår jag fullt ut att det kan vara omständigheter som gör att man inte bryr sig om varken sin egen mor eller sina barns mor, men i de bästa av världar...
Så till er karlar som nu i någon slags av panik ska köpa något kommer här lite tips.
Om hon inte tydligt uttalat att det är en praktisk grej hon vill ha, så vill hon inte ha det! Köp nåt med lite mer känsla;
* parfym
* presentkort på ansiktsbehandling
* choklad
* smycken
* eller varför inte boka in restaurangbesök?!
* Ni kan säkert hamna på plus om ni lagar en god middag hemma också för den delen.

* bjud på fika. Hemma eller på något mysigt fik
* Blombukett. (Undvik en bukett nejlikor från Ica för 39.90, med orange prislapp kvar på)
* När det gäller present till dina barns mor, så kanske du kan hjälpa dem att göra något gulligt till mamman.

Vi vill generellt inte ha manicker eller praktisksa grejer så som; dammsugare, stekpannor, funktionslångkalsonger, verktygskit, fönsterputsgrejer, domkraft, strumpor, en ny/extra fjärrkontroll, spolarvätska...
De flesta av oss tjejer kommer heller inte bli lyckliga för presentkort på Media Markt, Jula, Clas Ohlsson.
Gå på tipsen ovan, så kommer det säkert bli jättebra! Det viktiga är att du inte glömmer bort det helt och hållet! Även om vi tjejer säger att vi inte bryr oss om en "kommersiellt jippo" som Mors Dag och Alla hjärtans dag, så gör vi ju det. Vi vill gärna bli lite bortskämda och känna uppskattning! Men det har ni killar nog lärt er vid det här laget; att vi tjejer kan säga en sak och mena något annat...=)

Glöm nu inte bort mors dag på söndag! Själv har jag tyvärr ingen mamma att skämma bort, så jag får försöka skämma bort mig själv lite å mina barns vägnar...

Nu har jag generaliserat lite, men ni känner säkert er mor och barns mor själva och kan avgöra vad som skulle göra henne glad!
//Anna
 
 
Clarence:

Hm, bra tips! Här kommer ännu ett som barnen kan ge med hjälp av pappa. Gör morsdag till en hemma-spa dag. Innehåll: rent och snyggt hemma, upptappat bad, doftljus, frukost på sängen, massage, etc. kostar inget extra, betyder mycket för den som upplever den och bästa av allt den fungerar lika bra på farsdag;-)

Svar: Åh, vad härligt det lät! Det skulle inte vara fel om make och barn anammade ditt tips! Men som sagt, det kan lika gärna göra mot far i huset eller mot någon vän som behöver en stunds avkoppling och ompyssling!
Wila

Anna:

Bra sagt! ;)

Kommentera inlägget här: