Halv åtta hos mig omgång nr 2

Igår var det dags för omgång nummer 2 för Halv åtta hos mig här hemma. Som jag skrev om förra helgen, så har sonens klass kört det här hemma hos oss två fredagar. Halva gänget var gäster första gången och då lagade andra halvan mat och igår var det tvärt om.
Härligt att se ett sånt engagemang från ungdomarna. Att ha 24 stycken sjundeklassare i huset livar upp. De har planerat recept, åtgång och räknat på budget själva tillsammans med hemkunskapsläraren. Några handlade tillsammans dagen innan. De var ungefär 4 personer som lagade varje rätt. Full rulle i köket när tidsplanen skulle göras upp till förrätt, varmrätt och efterrätt. De konstaterade att det inte kan vara så lätt att vara kock och laga en 3-rätters meny till så många personer...
Kvällens meny:
Förrätt: tunnbrödsrullar med olika fyllning
Varmrätt; Kycklingwok med ris eller nudlar
Efterrätt: Marängswiss med banan och päron
 
  Förrättsgänget in action
 
 Ett gäng sjönk ner i soffan när efterrätten ätits för att kolla på Portugal - Sverige
 Medans några lagade mat var det ett gäng som tog ett bad.
Kul kväll och jag är imponerad över ungdomarna som fixade så bra och hjälptes åt.
Många härliga skratt under kvällen!
//Anna
 
 
 
Kategori: Allmänt, Kost & Recept; Taggar: 13-åringar står för planering av meny, budget, handling och matlagning, Halv åtta hos mig, Halvåtta hos mig - för tonåringar, Matlagning;
Kommentera inlägget här: