En ny utmaning - som Bambi på hal is

Igår slängde jag mig ut i det okända =)
Min 10-åriga son och 3 av hans kompisar fick för sig att vi skulle åka till Busfabriken och köra parkour. Jag funderade en kort stund på om jag skulle gå på kraft, styrka eller stil, men tog sen mitt förnuft till fånga och insåg att jag inte ska ge mig på sporten över huvudtaget. Ha, ha!

Istället gav jag mig på att testa träningspasset Fuego - latinoinspirerad dans. Tack gode Gud att det inte fanns speglar i salen. Det skulle rystas på diverse kroppsdelar på ett sensuellt sätt i takt till musiken. Lite juck-moves som kändes helt naturliga =D 
Konstaterade snabbt att personer i salen med ursprung från Sydamerika & Afrika hade det i blodet. Vi Vikbolandsfödda har det INTE i blodet...
Jag försökte rysta så gott jag kunde till de härliga rytmerna. Jag kanske ska köra en salsa eller flamenco utan för Ica Östra Husby?. Lite kul underhållning så här en lönehelg...
LUSTFYLLT var ordet!
Passet var riktigt kul, så jag kan trots mina tafatta försök till latinodans tänka mig att göra det igen!

För er som sitter där och undrar vad parkour är eller varför jag inte vill utföra den sporten. Kolla in det här klippet:
Kommentera inlägget här: