Mitt i prick

Härom kvällen var det föräldramöte i vår 10-åringsklass. Eleverna hade fått rita vad de tyckte var typiskt sin mamma respektive pappa. De fick inte skriva namn på, utan vi föräldrar skulle försöka gissa oss till vilken teckning som vårt barn hade gjort. Jag kom på mig själv med att jag inte har en aning om hur sonen ritar. Det ritas tyvärr inte så mycket hemma nu för tiden, det blir mest i datorn i så fall (skrämmande!). Det var med någon skräckblandad förtjusning man gick runt och tittade på teckningarna. Man visste inte vad som skulle kunna finnas där...
 När jag fick se den här teckningen blev jag full i skratt. Han har lyckats pricka in mig väldigt bra - på gott och ont =)
Sammanfattningsvis så blev det:
PAPPA: En TV med fjärrkontroll (TV-kanalen är Discovery), fiskegrejer, en tidning, hammare och såg.
MAMMA: Sol, min Iphone som jag messar på, datorn, kaffe, en röd klänning, en rabattkupong för shopping, bok, solglasögon. Är lite osäker på om det är en kavel eller chokladbit det ena. Det borde nog rimligen vara en chokladbit. Jag bakar ju inte precis ihjäl mig...)
I alla fall en jättekul bild. Jag tycker att han fångat både mig och maken på ett bra och roligt sätt. Barnen har koll!
Kategori: Allmänt Taggar: Hur uppfattas jag av min son, familjehumor, intryck, mamma och pappa;
Kommentera inlägget här: