Vad skulle du göra om du vann 5 miljoner?

I veckans Bokbloggsjerka som jag är med på, så är veckans fråga som rubriken.
Ja, vad skulle man göra om man vann 5 miljoner?
I mitt fall så har jag ett jobb som jag trivs med, bor bra, har det bra med materiella ting, många härliga vänner, släktingar och kollegor omkring mig. Faktum är att det är inget som direkt poppar upp i huvudet som jag vill göra för 5 miljoner. Det är klart att man alltid har något på shoppinglistan, men det är verkligen inga måsten.
Nä, jag skulle vilja ha mer kvalitetstidom jag vann 5 miljoner. Hur skapar man sig det då? Bra fråga. Jag skulle kanske välja att inte jobba 100 % eller ta mer ledigt. Jag älskar att resa, så det skulle jag gärna lägga mer tid och pengar på. Eftersom jag inte alls gillar svenska vintrar kanske jag skulle skaffa mig en lägenhet på sydligare breddgrader.
Jag skulle gärna ta hjälp med trädgårdsskötsel, fönsterputs och andra saker som jag inte är bra på. Om jag släpper lös fantasin kanske en kock nån gång då och skulle vara en kul idé. Det här med vardagsmat är en liten energitjuv känner jag. Skulle vara fint att lite vällagad husmanskost stod på bordet när jag kommer hem en tisdagskväll efter jobb och barnens träningar. Om pengar skulle kunna göra att mitt liv blev något mindre stressigt, mer avkopplande, men ändå fyllt av roliga stunder, då är det där jag kommer investera!
Kanske att de 5 miljonerna skulle göra att jag testar att förverkliga en gammal författardröm.
Sist men inte minst. Jag skulle skänka pengar till någon välgörenhetsorganisation. Vet dock inte vilken. Finns flera att välja på. Har tidigare bloggat om Gatubarnen i Nepal. Det är ett alternativ, men jag kan även tänka mig hjälpa människor i vårt eget land som har det tufft.
 
Vad skulle du göra om du vann 5 miljoner?
 //Anna
Ewa K:

Kvalitetstid är det jag har valt också, men jag har uttryckt det på ett annat sätt :). Välkommen att läsa mer på Holavedsbrudar.

Helena, MsHisingen:

Att gå ner i arbetstid, vad ljuvligt det vore! Önskar ju att något parti kunde föra fram det som alternativ...

Sara Pepparkaka:

Ja, när du pratar om hjälp med trädgård och fönsterputs får jag en aha-upplevelse- jag borde ju ha spenderat mina fem miljoner på en städerska!

KajsaLisa:

Utlandsresor och färdiglagad mat i all ära, men det är kreativitet som gör en mest lycklig tycker jag Författardrömmen låter häftig och visst kan du starta innan du fått dina fem miljoner.

Svar: Absolut kan man ta tag i författardrömmen utan 5 miljoner. Jag gick en författarkurs förra hösten. Dock har jag inte kommit på vad jag ska skriva om, i vilken genre det ska vara. När vardagen snurrar för fullt är det svårt att ta sig tid att både fundera på handling, genre, karaktärer, miljöer och att sätta sig skriva. Inbillar mig kanske att tiden skulle underlätta om man gick ner i tid.
Wila

Anna - Annas Bokhörna:

Ja, kvalitetstid kan man inte få nog av!

Freja:

Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

Rikard:

Kortsiktigt skulle jag börja med att lägga kylklamparna i frysen. Ta fram kylväskan. Ta en stor Pol Roger och lite godsaker från ost, fisk o kötthandlarnas delikatessdiskar och fylla frysväskan och åka söder ut 😊 Champagneglas fick jag väl ta med mig oxå.....

Svar: Det låter härligt & gott!
Wila

Kommentera inlägget här: