Mål och delmål

Som person gillar jag att arbeta mot mål. Det ger en extra drivkraft. Jag tänkte dela med mig av mina egna och kanske inspirerar det någon? Jag blev nämligen inspirerad när jag läste det här även om jag inte instämmer i allt, men att sätta tydliga mål motiverar mig.
 
Jag har många mål för 2013. Både stora och små. Både sådana som är mätbara  och sådana som inte är det. Här kommer några av de mätbara.
  • Springa 2,5 km utan att pausa (innan slutet på april).   [2013-04-16]
  • Springa 5 km utan att pausa (innan sista maj).
  • Springa 10 km utan att pausa (innan augusti).
  • Tappa 4 kg (innan maj)
  • Göra 10 riktiga armhävningar på tårna (innan juni).
  • Ha 70 cm i midjemått (innan juni, dvs minus 3-4 cm).
  • Komma i mina gamla favoritjeans (innan juni)

Oavsett viktnedgång eller inte så ska jag ta  hand om min kropp.

För flera år sedan hade jag även ett mål satt med att springa tjejmilen. Det var ett bra mål att jobba mot. Tyvärr så gillar inte jag tävlingar på det sättet eller att springa i grupp, så fortsättningsvis skippar jag såna mål. För er som gillar att delta i tävlingar/evenemang så är det ett jättebra sätt att motivera sig. Spring tjejmilen, vårruset, Göteborgsvarvet, Midnattsloppet eller vilken distans som passar dig! Man blir taggad!
//Anna

Kategori: KOM I FORM Taggar: Delmål, Komma i form, Må bra, att sätta mål;
Kommentera inlägget här: