Nu kör vi!

Nu har vi bestämt oss för att i morgon sätter vi fart. Nu när våren kommer och man får lite extra energi så är det lättare att ta sig i kragen. För egen del har jag gluffsat i mig rätt bra med godsaker, trots att jag inte ätit påskmat på hela helgen. Mycket annat gott har slunkit ner utan problem. Nu känner jag att det verkligen är läge att sätta fart med en sundare kost och mer motion. Dels sitter kläderna onödigt tight och dels så mår man faktiskt mycket bättre när man kommer igång med träning. Skönt med frisk luft också efter en lång dag på jobbet. Så här fint var det när jag stack ut kl 18.30 idag. Härligt blå himmel och sommartiden bidrar till att det är ljust längre!
Efter en heldag på Ikea bestämde jag mig för ge mig ut på en kvällspromenad. Mitt mål är att åtminstone motionera minst 30 minuter 4 dagar i veckan. Nu när det är ljust ute och lite behagligare temperatur när man kommer hem efter jobbet, så borde det gå lite lättare! Jag kommer inte köra någon extrem kost, men sötsaker och alla dessa mackor som jag äter ska bort!
Behöver du lite draghjälp att komma igång, så häng med oss här på bloggen! Dessa tussilago som kämpar sig upp trots en ihärdig vinter får symbolisera hur vi som gått i vinterdvala ska ta oss i kragen och göra så att vi kommer må ännu bättre i vårsolen.

Är du sugen på att komma igång? Sätt mål som är rimliga både vad gäller kost och träning!

Bara man bestämmer sig så brukar det gå bra. Motivation var A & O när jag gick ner 25 kg för snart 10 år sedan. Mitt ryck denna gång handlar inte så mycket om vikt, utan mer om att komma i form, men oavsett så måste man känna sig motiverad att göra en förändring.

Nu kör vi!

Kram Anna
 
Petra:

Visst är det väl underbart med solen, den ger så mycket mer energi!
Förra veckan orkade solen upp över skogstopparna redan kl6 när jag är ute på morgonen o jag hoppas den orkar med även nu när vi ställt om till sommartid. Slipper iallafall pannlampan sen en månad tillbaka. Vill man slänga sig i soffan när man kommer hem kl19 så får man passa på på morgonen istället. Det ger så mycket energi och man är mycket piggare hela arbetsdagen.
Ett motivationstips kan ju vara att all träning ökar produktionen av tillväxthormonet. Från ca 30-års ålder sjunker den med 1-3% men genom 3 timmars träning/vecka kan göra dig 10 år yngre när det gäller biologisk ålder. Ett riktigt antiagehormon!! Motionen förbättrar även inlärningen och minnet, ökar bentätheten och ökar kroppens förmåga att reparera vävnad genom ökad produktion av tillväxthormon.
Kom precis tillbaka från en 2 timmars långpromenad med Frida idag när du hörde av dig men hänger gärna med en annan dag :) Imorgon har jag bokat in en promenad med Millan, det är så härligt när man kan kombinera motion med en pratstund med en vän o samtidigt få lite sol i ansiktet!

Svar: Jag tog mig ut själv igår kväll, efter en heldag på Ikea. Härligt att det är så ljust ute på kvällen! När våren kommer känner man faktiskt i kroppen att man vill ut och röra mer på sig. Jag drog på mig en muskelbristning på innebandyn i torsdags, så jag får ta det lite försiktigt. Dock känns det mycket bättre, så det blev bara "en halv muskelbristning" den här gången tror jag. Men med mitt vadskydd, så gick det i alla fall bra att promenera. Ska försöka varva promenad med joggning ikväll och se hur det känns. Hoppas, hoppas att det håller! //Anna
Wila

Kommentera inlägget här: