Då är vi igång! Intervallträning och nyttigare frukost.

Drog iväg på ett morgonpass enligt Laila Bagges bok.
Jag började med 10 minuters jogging och där efter var det dags för intervallöpning. Det är inget jag sysslat med tidigare. Det värsta jag visste under min uppväxt var när man skulle springa på tid och framför allt korta sträckor. Jag visste nämligen redan innan att jag var sämst. Med åren har jag dock kommit fram till att bara att jag kommer ut å springer, så är det bra! Oavsett tider.
Nu var det då dags för intervaller.
1. Spring 150 meter i en hastighet som är 80 % av din maximala. (Jag sprang ungefär så fort jag orkade i 150 meter. Det kändes långt =))
2. Gå sedan i 2 minuter så att pulsen går ner och du hämtar andan.
Jag gjorde 5 stycken repetitioner.
Jag försökte springa med runkeeper för att hålla koll på när jag sprungit 150 meter, men det kanske är lättare att istället bestämma att jag springer mellan 4 lyktstolpar. Fördelen med runkeepern är ju att det blir lite mer exakt och att man håller lite koll på tiden. Medalj fick jag dessutom som en liten belöning på uppfarten till huset=)
Efter duschen kunde jag passa på att äta frukost ute. Härligt väder idag igen. Jag satte mig i gräset och hade utsikt över grannens får. Frukosten idag bestod av naturell yoghurt, hallon, blåbär och sesamfrön + en kopp kaffe. Inga mackor här inte...

Idag ska vi ha lunchmöte med jobbet, men jag hoppas kunna välja en sallad eller något relativt nyttigt. Återkommer om utgångsläge, mål, delmål och belöningar.
/Anna
Kategori: KOM I FORM Taggar: Kom i form, komma ur startblocken;
Angelica - Vardagsliv med LCHF:

Jag borde börja med intervaller jag också, men känns lite jobbigt.... ;-)

Svar: Ja, det var lite motigt att köra intervaller kan jag erkänna, men jag kände mig väldigt nöjd efteråt! =)
Wila

Kommentera inlägget här: