Kom igen! Nu hjälps vi åt att komma i form!

I veckan hamnade jag bredvid en tjej som heter Linda Sund på en utbildningsdag med jobbet. Jag har tidigare bara hälsat på henne vid ett tillfälle. Jag kände ganska fort att vi "klickade" bra. Hon är en tjej med energi och utstrålning. Vi kom fram till att båda känner att det är dags att ta tag i semesterkilona. Jag är som person sån att när jag väl bestämmer mig, så är det 100 % som gäller och det ska helst ske NU. Linda visade sig vara precis likadan, så under utbilningsdagens gång hade vi bestämt oss för att på måndag, då jävlar, ska vi sätta igång med kost och träning för att komma i form. Linda hade läst om Laila Bagges bok "Kom i form på 30 dagar". Jag kände att det kan ju inte vara fel att få lite inspiration, så efter utbildningsdagens slut traskade vi iväg till bokhandeln och köpte Lailas bok.
 
Jag kikade in på Lailas blogg och såg att man kan följa en tjej som nu använder sig av Lailas bok för att komma i form. Läs mer här.
Linda och jag kom fram till att det är roligare och lättare att ta sig i kragen för att komma i form om man är flera som peppar varandra.
PÅ MÅNDAG DRAR VI ALLTSÅ IGÅNG. VILL NI HÄNGA PÅ?
Vår förberedelse inför avstampet är:
* Bläddra igenom boken och se vad som passar just mig
* Inhandling av sundare kost
* Ta före-bilder (Inget kul alls, men kan vara desto roligare när man tar efter-bilderna)
* Mäta kroppen och väga sig (inte heller så kul, men har man inga utgångssiffror så är det svårare att se hur pass man uppnår målen)
* Sätta mål och delmål
* Bestämma belöningar vid uppnådda mål och delmål
* Tänka till på vilka träningsformer gillar jag (eller kan tänka mig att göra) och vilka kan jag smidigt få in i min vardag.
Boken är upplagd så att det finns en mängd träningstips som man kan göra både hemma och på gym, en massa recept på bra mat samt motivation. I slutet av boken så finns en kalender för 30 dagar där man fyller i vad man äter samt hur man tränat. Då får man det på pränt! Boken kostar ca 195-249 kr att köpa. Vi köpte på Akademibokhandeln, men finns även på Adlibris eller Bokus.
Laila har lagt upp före-bilder på sig själv i boken. Det tycker jag är bra gjort! Visserligen är hon relativt nyförlöst när bilderna togs, men ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: KOM I FORM Taggar: Kom i form, Kom i form på 30 dagar, Laila Bagge, maten, motion, motivation;
Rikard:

Ja jag e på!
Ska bara hitta ett tillräckligt långt måttband! Märkligt att man tillgodogjort sig så mycket under sommaren!
Men som sagt om man ska komma i tomtedräkten så ere väl dags att starta nu!
5:2 dieten pratas det mycket om på jobbet! Har ni någon erfarenhet av den?
Min kompis på jobbet säger att han gått ner 10 kg sen nyår pga den!
Sen tappade han 65 kg iom att hans sambo drog.
Filar på dom viktiga delmålen o sen ere invägning på måndag morgon!

Svar: Jo, man måste njuta lite också. Sommaren har satt sina spår...Jag har ingen erfarenhet om 5:2 metoden. Man hör ju som sagt var mycket om den. Personligen tror jag att det viktiga är att hitta en kost som passar just en själv. Oavsett om det är viktväktarna, 5:2, LCHF, GI eller någon annan. Det måste fungera i vardagen.
Delmål är viktiga! Jag ska presentera mina lite senare.
/Anna
Wila

Kommentera inlägget här: