Då är Cirkus Melodifestivalen igång - Yohio sticker ut

Familjen bänkade sig i soffan igår kväll för att titta på melodifestivalen. Känns som att det ingår i allmänbildningen och att det är detta som det ska pratas om på en eventuell fikarast på jobbet i morgon. För oss 70-talister så började nog Melodifestivalupplevelsen med Carola iförd gul overall, Herreys i gyllene skor och Pernilla Wahlgren med nitar och två dansare. Nu är det ju något helt annat, på både gott och ont. Varje år sitter man där i soffan och lite patetiskt gnäller: "hur ser han ut?", "vad har hon på sig?", "det är bara dåliga låtar i år!", "hon kan inte sjunga" osv. Men ändå kan man inte låta bli att titta! Det är väl ännu mer patetiskt. För min del brukar det ta ett tag innan jag lyssnat in mig på låtarna men sen ligger de ju där på senaste spotifylistan i alla fall...
Jag tycker ändå att Melodifestivalen levererar underhållning och ett spektakel som engagerar svenska folket.
Någon direkt favorit från gårdagskvällen har jag inte men tyckte ändå att Yohio var en frisk fläkt. Jag var förmodligen inte ensam om att lite grand döma efter utseendet först, men han bevisade att man inte ska döma någon efter utseendet. Jag tyckte Yhohio imponerade och så här i efterhand så tycker jag att hans styling var en frisk fläkt.
Cirkus Melodifestivalen rullar vidare någon månad till och finalen ska för vår del ses i Friends Arena.
Afontbladet skriver att 3,5 miljoner tittade på melodifestivalen. Det är inte dåligt!
/Anna
 
Kommentera inlägget här: