Man får vara precis hurdan man vill...

QX-galan gick av stapeln i förrgår. De har lyckats marknadsföra den väl och är helt klart en ämne som engagerar.
Konstateras kan att; man bör får vara precis hurdan man vill. Jag kan fortfarande höra hur min lågstadielärare Margareta stod vid katedern och sa "Så som man själv vill bli behandlad, så ska man behandla andra". De orden sitter kvar i huvudet så här 30 år senare. Man kan faktiskt behöva stanna upp och tänka till på det ibland. Det är tyvärr inte alltid som samhället och vi människor beter oss på det sättet.
Den här lilla filmsnutten om att man får vara hur man vill är en gammal favorit. Kolla här och höj volymen!

Tycker man att östgötska är en rolig dialekt så kommer man få sig ett gott skratt. Jo, jag vet att vi östgötar inte låter kloka. Men man får vara precis hurdan man vill...=)
Nu ska jag dock inte göra narr av Finspångsbor. Jag arbetar där på ett globalt företag och tillbringar därmed den mesta av min vakna tid bland människor från Finspång, Norrköping, Linköping, Borlänge men likväl Bosnien, Indien, Tyskland och Mellanöstern. Här finns härlig blandning av olika typer av människor!
 
När jag surfade runt om QX-galan förstod jag att höjdpunkten var när Kronprinsessan Viktoria höll ett fint tal med ett fint budskap. "Få har berört oss och gjort oss så rörda som du. Ditt budskap är tydligt. Räta på ryggen. Sträck ut handen. Vi ska torka varandras tårar. Vi ska torka varandras tårar med öppna hjärtan och våra bara händer. Priset till Årets homo går till författaren, dramatikern och inspiratören Jonas Gardell".
Se talet på Aftonbladet.
 Läs mer om QX-galan på Aftonbladet. QX
Anders:

He, he! Den där filmsnutten är alltid lika kul.
/Stolt Östgöte =)

Kommentera inlägget här: