Ordning och reda!

Det ska naturligtvis vara ordning och reda. Vissa är pedanter och har superordning omkring sig, medan andra har mindre ordning. Jag erkänner utan tvekan att jag tillhör kategorin som har diverse högar på skrivbordet på jobbet. I min värld så har jag koll på (i princip) vart allt finns. När jag sedan tar ett städryck, så hittar jag ingenting. Jag är van vid ett lite organiserat kaos. Hur har ni det? Är ni "högmänniskor" som samlar papper i högar eller "pärmmänniskor"? Nu har i alla fall jag och några kollegor bokat in en kväll när vi ska stanna kvar efter jobbet och ta tag i högarna och sätta in i pärmar, mappar eller kasta. Bra! Nu får vi det gjort. Bjuder på en kul bild och ett lite kul citat i ämnet;
"Somliga påstår att den som har oordning på sitt skrivbord har det likadant i sitt huvud. I så fall undrar jag hur det ser ut i huvudet på den som har tomt på skrivbordet..."

Då kan ju jag trösta mig med att jag i alla fall inte har tomt i huvudet =)
Hur ser det ut på ditt skrivbord?
Några högar?

//Anna
Kommentera inlägget här: