Sverige levererar!

Just idag tänker jag inte på fotbollstjejerna, även om de levererar på ett imponerande sätt. Nä, idag syftar jag på det härliga SommarSverige. Vilket underbart väder! Sitter på Mellby Strand och kan inte annat än att njuta. Sitter och bläddrar i en tidning långt borta från alla måsten - nåväl, det enda måste jag har idag är att välja glass i kiosken...
Var sak har sin tid. Åren då jag knappt hann sätta mig ner förrän det var dags att hoppa upp och säga "aj, aj", slita isär två barn som bråkar om en hink eller byta blöja - de är passerade för min del. 
Hitta semesterlugnet läser jag. Runt omkring mig springer småbarn omkring och ömsom leker  ömsom skriker och tjuter. Jag som numera passerat åren som småbarnsmorsa kan lugnt luta mig tillbaka i brassestolen och läsa vidare i min tidning. 
Hoppas att ni njuter av er semester! Nu ska jag snart hugga in på dagens andra "måste" - vilken restaurang ska vi äta på ikväll?
Tips på bra restaurang i Helsingborg?
Kommentera inlägget här: