Delad glädje är dubbel glädje

RESULTAT AV GLÄDJESPRIDNING:
Igår var mitt mål att glädja minst två personer i min omgivning lite extra. Det ena var vår äldsta son som varit på resande fot under en vecka på egen hand. Vi hade lovat honom att under våren göra om i hans rum, så att det blev lite mer tonårsstuk. Vi passade på att överanska honom med att göra om hans rum medan han var borta.
Veckans projekt blev alltså renovering av tonårsrum a la New York;

Vill man testa sitt tålamod, så kan jag rekommendera att köpa en fototapet på Bauhaus, för de var inte de mest smidiga att sätta upp...=)
Jo då, han blev GLAD!













Person nummer två som jag tänkte glädja igår var min lilla mormor som är 91 år. Jag kom dit med lite fika och en bukett blommor. Mer behövs inte för att göra henne glad! En liten insats för mig, men som gör hennes dag.
Hur går det för er med ert glädjespridande?
//Anna
Kategori: Allmänt Taggar: TONÅRSRUM, glädje;
Rikard:

Jo då, gladde en vän eller 2 kanske. Men idag ringde jag min mamma (som jag gör varje dag) Tänkte att jag skulle hämta henne med bilen för att komma hit o vara med på dotterns kalas idag. Men det slutade med att jag hamnade på Apoteket och att jag åkte hem till mamma med medicinen. Och passade samtidigt på att kolla posten åt henne. 
När jag skulle åka igen utan mamma, för hon kände sig inte pigg nog för att åka med, sa hon dom "härliga efterlängtade " orden: du kan väl ringa nångång!!  Sa att jag blir ledsen när hon säger så där :-( sen fyllde hon på med "jag vill dö". Då var jag tvungen att säga att det blir jag inge gladare av att höra heller :-(
Så idag ligger jag väl en back på att göra någon glad :-(
Mor nämnde nog i en bisatts att hon var tacksam att jag hämtat medicinen åt henne o åkt ända hem t henne med den.....
Nu kommer gästerna strax o vi har lagat mat o fixat hela helgen o köpt en snaskig tårta!!

Svar: Bra där! Då har du gjort en fin insats! Så nu har du bara dig själv att glädja då!?
/Anna
Wila

Rikard:

Hmm men det är inte så lätt att klara av själv....
Men jo visst förresten! Har ju bjudit 15 pers på middag och nu ska jag servera tårta:-)
Då blir jag glad när dom är nöjda:-)
Ha en trevlig kväll!!

Svar: 15 pers! Det är bra jobbat! De blev säkert jättenöjda och glada. Du ser!
Wila

Kommentera inlägget här: