Du är bra!

Inse det!
 
 
Kategori: Taggar: Du är bra som du är, Tro på sig själv, You are good;
Rikard:

Har lite svårt att ta det till mig.... Aldeles för många som inte håller med om det... Räcker liksom inte riktigt till...

Svar: Det är klart att du är bra!! Gör en lista på sådant som du faktiskt är bra på! Det kan vara allt från; lagar god mat, är omtänksam mot någon, bra på att snickra, räknar snabbt, har en spetskompetens, är en bra kompis, bra på att städa, bra på att motivera....You name it!
Wila

Rikard:

Hade problem med listan:-( Kom bara till Omtänksam, och en bra kompis.. Bara "mjuka värden".
Tummen mitt i handen är väl inget att skryta med, städa är ingen paradgren heller, laga mat? nja för att göra sig till för en vän då möjligtvis;-) Men man får vara nöjd att man hittade något positivt! Lovar att jobba vidare på min lista! Nu börjar ju våren och värmen närma sig och man tinar lite! Känns mer positivt idag :-)

Svar: Kanon att du är lite mer positiv! Man kan vara bra på många olika sätt. Alla är inte händiga, det var bara ett förslag. Att du är omtänksam och bra kompis är väl jättebra!
Igår bloggade jag om positivt tänkade, men en lång lista på möjliga bra egenskaper. Det är alltid svårt att säga bra saker om sig själv, dels för att vi bor i Jantelagens Mekka, men ibland har man även formsvackor. Om du tittar igenom listan, så är jag helt övertygad om att du kommer kunna pricka av minst 10 bra egenskaper som stämmer på dig!
Ha en bra dag!
Läs här:http://wila.nu/2013/april/positivt-tankande-2.html
Wila

Kommentera inlägget här: