Har storleken betydelse?

Satt och tittade på nyheterna igår och då visade det sig att butiksanställda i en underklädesbutik tvingats ha sin BH-storlek på namnskylten. En anställd kände sig diskriminerad och butiken fälldes i en dom. Igår kom domen som säger att butiken fälls för könsdiskriminering och ska betala 50 000 kronor till den anställde i ersättning.
Men vad är detta? Varför i hela friden skulle man ha sin BH-storlek på namnskylten?? Man kanske ska gå in i nån affär som säljer kalsonger och se om de har storleken på namnskylten...
Om jag går in i en skobutik så är jag väl inte ett dugg intresserad av vilken skostorlek de butiksanställda har. Jag är ju bara intresserad av att hitta skor i MIN storlek! Man slutar aldrig att förvånas.
Så på frågan; Har storleken betydelse?, så är mitt svar; Absolut inte!
Man skiter väl i andra personers storlekar, man har fullt hå med sin egen...
Läs mer på Aftonbladet eller på DN. Tidigare artikel. Hittade en lite rolig bild i ämnet.
 
Kategori: Allmänt Taggar: BH-storlek, Change, Fällande dom;
Kommentera inlägget här: