Vad håller man på med?

Ja, ibland undrar man. Det blev lite spontant så att det kommer 14-15 personer till oss ikväll för att fira valborg. Det ska bli jättetrevligt! Jag gick upp kl 5 för att duscha, köra en tvättmaskin, plocka undan röran i köket, dra igång en diskmaskin, fundera på hur jag ska reda ut vissa grejer på jobbet innan jag slutar på fredag, förbereder desserten till kvällen, funderar på vad som ska packas till semestern vi åker på i helgen, göra såser till kvällens grillning, börja skriva en inbjudan till barnens klassaktiviteter, tog en frukost på stående fot medan jag svepte med disktrasan lite här och där. 1,5 timme senare så känner jag mig skapligt nöjd, men samtidigt stressad och ställer mig frågan; Vad håller jag på med??
Självklart vill man att det ska vara fint hemma när man får gäster, men...
Kategori:
Kommentera inlägget här: