Stavgång i morgonsolen

Det var faktiskt lite segt att gå upp i morse. Jag snoozade några gånger och kände att jag verkligen inte orkade träna i ottan. Men sen bestämde jag mig för att jag behöver ju inte springa, utan jag kan gå istället. Tiden blev dock lite knapp på grund av mina snoozningar, så när jag väl klätt på mig träningskläder så hade jag ca 25 minuter på mig. Tog ett snabbt beslut att gå med stavar, för att få ut lite mer av promenaden. Jag tillhör skaran som känner mig smått fånig med stavar, men jag ärvde ett par av min mamma och i morse dammade jag av dem. Jag gick bort till en terrängbana i skogen och satte fart. Det känns som att det ger mycket mer att gå med stavar än utan. Dessutom upplever jag att jag sträcker lite mer på mig. Jag tenderar normalt sätt att "säcka ihop" lite.
Faktiskt så kändes det jättebra att gå med stavarna! Jag kanske fortfarande inte är så sugen på att gå inne i samhället på gatorna, men skogen känns helt okej. Är man dessutom ute i skogen vid 6-tiden på morgonen, så är det inte direkt någon trängsel...=)
Ha en fortsatt skön onsdag!
//Anna
Kommentera inlägget här: