Räddaren i nöden

Får lite småpanik. Vaknade upp i morse och insåg hur grå min utväxt är igen. Började bli gråhårig när jag var runt 25 och sen har ett otal timmar lagts på att färga håret. Så här en fredagsmorgon känner jag inte att jag har varken ork eller tid att färga i håret, så jag tar till räddaren i nöden.
Det var visst inte så lätt att ta bilder på sig själv insåg jag, men jag har gjort ett försök. I alla fall så finns det ett färgat torrshampoo som jag tar till när paniken är nära och tiden är knapp. Man sprayar bara på det i utväxten så döljer man det gråa riktigt bra tycker jag! Ett litet tips från mig till gråhåriga brunetter där ute. Det heter Label.m Brunette Dry Shampoo. Finns att köpa på nätet och på olika ställen där de säljer frisörprodukter. Har försökt att visa med en före-bild överst och en efterbild under. Det blir skillnad!
/Anna
 
Petra:

Vilket toppenresultat! Sitter det i till nästa tvätt? Olika bruna nyanser? Sparar ju på håret som ju annars slits så mycket av all färgning.

Svar: Jag brukar spraya i det i benan när jag blåst håret. Etersom jag är en hottentott och ser ut som en risbuske när jag vaknar på morgonen, så blöter jag alltid håret. Jag behöver spraya efter varje gång jag blött/tvättat håret. Har man ingen risbuske, så sitter det nog i tlls nästa tvätt. Tror att det bara finns en nyans av brunt. Även om du inte hittar din nyans, så hellre brunt är grått?!/Anna
Wila

Kommentera inlägget här: