Vanor och Ovanor...

"I natt smidde jag tusen planer men i morse gjorde jag som vanligt"

När blir en vana till en ovana och vem bestämmer att det är en ovana? För mig finns både bra och dåliga vanor och ska jag själv definiera ordet ovana handlar det om en vana som man helst vill undvika eller till och med vill vänja sig av med. Många började säkert året med att bestämma sig för en ny vana som ska leda till något positivt. Men att bryta sina invanda mönster tar tid. Har du väl tagit steget tar det cirka sex veckor att bygga upp en ny vana. Därför går det inte att hoppa över någon dag. Var uthållig och gör det som krävs för att hålla motivation uppe!
Så vill jag slippa stå i vassen i sommar, lära mig varva ned, förverkliga en dröm, sålla bland alla måsten behöver jag fullfölja min plan.
Idag kan vara dagen D. Vad är dina planer? Verkställ dom och bryt dina gamla mönster.
Beslut är bra men handling är bättre!
 
 
 
Kommentera inlägget här: